En god start i Børnehaven Bakkegården

Opstart i Bakkegården

En god start på børnehavelivet er vigtig. Vi prioriterer kontinuitet og tryghed i barnets relationer til personalet og de andre børn og sætter tid af til, at både primær- og sekundærpædagogen er tæt sammen med barnet, når det har behov for det. På den måde opnår vi et bredt kendskab til barnet, dets udvikling og behov og ikke mindst, barnet bliver tryg ved at gå i børnehave.

Det er kontaktpersonernes opgave at have særligt fokus på barnets trivsel og udvikling. Det er også dem, der varetager den primære forældrekontakt. Vi inddrager altid forældrene og lægger vægt på et tæt forældresamarbejde, da de er vores vigtigste samarbejdspartnere.

Alle børn er forskellige og derfor har hvert barn brug for opstart ud fra dets egene behov. Nogle børn er klar til at slippe mor/far efter et par dage, andre børn har brug for langsom opstart. En opstart der kan strække sig over flere dag/uger, hvor de langsomt, i deres eget tempo, er tryg/har mod til at mor/far går en time, næste dag en time mere osv. Vi opfordrer derfor altid forældrene til at afsætte god tid til opstarten.